top of page

Nad Podbieľom na Orave stojí veľká skala. Volá sa Červená a áno, je skutočne červená. Neviem vám s určitosťou potvrdiť, či je to úkaz prírodný alebo vznikol činnosťou človeka, teda stojí tam ako starý lom (mohla by som to zistiť na internete, ale chcem vám to rýchlo zdieľať, ak by ste sa tam rozhodli ešte dnes ísť ) .

Každopádne z jej vrcholu je jeden z najkrajších výhľadov, aké som kedy videla. A to sa nebolo treba šplhať na kopce 4 hodiny, ale oddychových 20 minút cez lúku a kúsok lesa na kopci. Cesta je krásne upravená, turisticky označená a v menej dostupnom teréne aj doplnená o dva drevené rebríky na zemi. Na skale je drevený altánok, lavičky a ohnisko, takže na jar ideme určite na opekačku na Červenú skalu.

A kedže dnes na skale bolo tak minimálne -15°C nadchli sme sa krásou, vyfotili pár fotiek (pri ktorých nám skoro odpadli ruky, neklamem) a utekali späť k autu. Jediné čo sme naozaj oľutovali na dnešnom výlete bolo, že sme nezobrali sánky. Martin bol síce v kľude, pretože sa pripravil lepšie ako ja ( čo sa týka obuvi ). Spadla som tak najmenej 2 krát, pred autom do potoka cez ľad a v tých najhorších úsekoch som to dala jedine po čupiačky ( to ani netuším, či je spisovné slovo ) čupnúť si.

Pridávam pár fotiek, tak v rýchlosti. Určite sa tam musíte ísť pozrieť alebo minimálne doplniť toto miesto na zoznam vecí, ktoré určite musíte navštíviť na Slovensku.

Tak poriadne sa obliecť a šup šup na kopec.

Držím palce !

.

Mimochodom, včera sme boli na bežkách a bolo úžasne. Moje druhé bežkovanie v živote a teda vypadalo to omnoho lepšie, ako naposledy. To bude asi tým, že sme bežkovali po zasneženej ceste a nie ako pred 2 rokmi cez polia, zmrznuté riadky, preskakovali sme oplotenia pre dobytok a skončili sme kdesi v močiari.

Vtedy som prekliala celé bežkovanie, verte nebolo mi všetko jedno. Ale včera bolo počasie na jednotku a šlo sa skvele. Po mojich 3 týždňoch choroby, angíny a zápalov som zvládla 5km bez dlhších prestávok, takže som na seba patrične hrdá. A prečo nie ? Každý by mal vedieť byť na seba hrdý. Ako som to minule počula, že ak nemáš rád sám seba, ako môžeš mať rád aj druhých ?!

Takže tak, môžeš byť NARCIS ale nauč sa aj milovať. Všetkých a všetko. Ľudí, prírodu, zvieratá, jedlo, krásne momenty napríklad také, aké boli tie dnes na kopci.

Ked to už naše "dieťa" nezvláda, vždy je tu nosítko ala klokanka pre psy :D

NA BEŽKÁCH V SOBOTU -

.

TRASA : parkovanie pri záhradkarsej oblasti, potom pešo 25 minút, cesta je značen, v zime poriadna obuv ( odporúčam z vlastnej skúsenosti ) a poriadna čiapka a bunda s kapucňou fúka tam ako delo

41 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page