top of page


Bez parenej knedle si niektoré recepty nedokážem predstaviť. Napríklad vegánsky segedínsky guľáš alebo červená kapusta s knedľou. Minulý víkend som skúšala pariť knedľu už druhý krát, odkedy som našla recept a mala ohromný úspech aj u ne-vegánov. Rozhodla som sa podeliť sa s vami o naj - sam - lepší recept na domácu parenú knedľu, ktorá je mimochodom - veľmi jednoduchá na prípravu.

POTREBUJEME

- 500 g hladkej múky

- 1/2 droždia

- 1 PL cukru

- 1 šálku teplej vody

- štipku soli

- olej na potretie

RECEPT

Vo väčšej mise si zmiešame múku so soľou. V strede si urobíme jamku do ktorej rozdrobíme 1/2 droždia. Droždie posypeme 1 PL cukru a zalejeme šálkou teplej vody ( nie horúcej ). Prikryjeme utierkou a necháme 15 minút vykvasiť.

Po 15 minútach skontrolujeme kvások a začneme miesiť cesto. Ak je veľmi suché, postupne prilievame vlažnú vodu, kým z konzistencie nevymiesime cesto, ktoré sa nelepí. Cesto rozdelíme na 2 diely, z ktorých vytvarujeme knedlíky.

Oba knedlíky prikryjeme utierkou a necháme minimálne 30 minút podkysnúť.

Vo veľkom hrnci si necháme zovrieť vodu. Na parenie používame sitko na parenie alebo ja používam ( z ryžovaru ) sitko na parenie zeleniny. Ak používate sitko z ryžovaru na parenie zeleniny, potrieme ho olejom. Prvý krát som ho nepotrela a knedle sa prilepili.

Sitko položíme na vrch hrnca z vriacou vodou.

Knedle som taktiež potrela rastlinným olejom. Po jednej ich vkladáme na sitko. Na vrch sitka položíme pokrievku z hrnca a necháme pariť 20 minút. Počas parenia prikrývku neodkrývame.

Po naparení knedle popicháme vidličkou.

Dobrú chuť


1,123 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page