top of page

Stať sa vegánom je už poriadny záväzok. Záväzok voči zvieratám, ale aj prírode samotnej. A keď nie k zvieratám, tak aspoň k prírode by ho mal mať každý jeden z nás. Ja sa jednoducho snažím robiť to, čo je prospešné a v súlade s prírodou. A nesypať zbytočne soľ do otvorených rán prírody. Už ich má aj tak veľké a bolestivé, tak prečo jej ubližovať znova ? V súlade s prírodou je samozrejme recyklácia. Rozumný človek nenakupuje nové, keď staré, či použité je stále funkčné. Nie som typ človeka, ktorý potrebuje na všetkom ušetriť aj ten posledný cent. Len reálne premýšľam nad tým, čo sa okolo nás deje. Reklamy, časopisy, nátlak spoločnosti. Každý nás núti kupovať si všetko nové. To je predsa to „krajšie“, však ?

Nuž, každý nech si hľadá krásu a kvalitu v niečom inom. Dnes neplatí to, že čo je kúpené v obchode je automaticky lepšie ako to, čo je kúpené v secondhandoch, na blších trhoch, v antikvariátoch.

Rozhodla som sa preto prvýkrát nakúpiť knihy v antikvariáte. Keď mám byť vegán, tak už poriadne. Nakupovala som na stránke http://www.ciernenabielom.sk/ a som skutočne veľmi spokojná (naozaj odporúčam). Knihy mi prišli rýchlo, krásne zabalené a za tie dychvyrážajúce nízke ceny som nakúpila aj do zásoby. Objednala som si 7 kníh od nemeckého spisovateľa Erika Mariu Remarquea ( vraj ak si prečítate jednu a tá vás očarí, musíte prečítať všetky ). Za posledné roky ma už dávno neočarila kniha tak ako prvá, ktorú som čítala od Remarquea.

Som veľký milovník kníh. Knihy sú múdre, elegantné, krásne a dostanú do kolien nejedného z nás. A čím sú staršie, tým sú krajšie. Nádherne voňajú starým papierom a starou tlačou, ktorú by sme dnes v regáloch kníhkupectva hľadali už márne. Putovali svetom desiatky rokov, v náručí ich držalo stovky rúk a neustále v sebe nosia tisíce zamysleniu hodných myšlienok. Aj dnešné, nové knihy majú svoj príbeh ukrytý pod obálkou. No staré knihy majú svoj životný príbeh, ktorý im napísal pod riadky život, ktorý prežili.

Oni majú niečo, čo ja ešte nemám. A to odžitý hodný kus života. A už len pre toto, by sme ich mali milovať všetci.

Knihy, ktoré som nakúpila -

Erik Maria Remarque :

1. Čas žitia a čas umierania

2. Čierny obelisk

3. Na západní fronte klid ( prvá kniha, ktorú som prečítala )

4. Noc v Lisabonu

5. Tiene v raji

6. Traja kamaráti

7. Víťazný oblúk

16 views0 comments
bottom of page