top of page

Kuky je hračka vyrobená z trička zo sekáča. Tričko z Primarku s veľkosťou XS ! Dámy, vieme svoje, futuristické číslo označujúce smiešne malé odevy. Aj takéto vtipné číslo sa ocitlo v mojom šatníku. Lebo čo keby náhodou, ak raz príde ten čas, keď kilá pôjdu dolu. Veľmi vtipné, pol roka tam ležalo to tričko.

A minulý týždeň som prišla z práce a premýšľam, ako stráviť večerné chvíle niečim kreatívnym. A napadlo ma zostrojiť niečo z toho chudáka trička, čo leží v skrini. A tak vznikol Kuky. Teda, ak ste už niekto videli filmovú - rozprávku Kuky se vrací, tak asi už tušíte, že nemajú na prvý pohľad nič spoločné. Totižto Kuky, bol ružový medvedík, ktorého vyhodili na smetisko a s lesnými priateľmi sa pokúšal dostať domov. Vďaka osobnosti tejto vyhodenej hračky, ma napadlo pomenovať tak aj môjho Kukyho. Tiež ho vyhodili a tiež bojuje proti zlu a aj napriek zlomyseľnosti ľudských duší, ich stále chráni a túži byť s nimi. Pretože môj Kuky, nie je len obyčajná hračka. Je to levanduľový bojovník, ktorý cez deň bojuje v šatníkoch s moľami a večer bojuje proti zlým snom a upokojuje všetko rozrušené v izbe.

Kuky nie je len kus látky, naplnenej ryžou a sušenou levanduľou, je to strážca, ktorého si všetko živé i neživé v mojej izbe prísne rešpektuje.

A ja mám obrovskú radosť, že som opäť mohla vytvoriť niečo magické a nadpozemské, ktoré verím, že ožíva, keď všetko ostatné večer spí.

 

Návod na výrobu bojovníka so zlom, levanduľového Kukyho :

- staré tričko ( materiál, vzor je úplne na vás )

- gombíky

- ihlu a niť

- ja som šila na šijacom stroji, ale určite to pôjde aj ručne

- krajčírsky meter, nožnice, špendlíky

- ryžu

- sušenú levanduľu

- vatu na vyplnenie hlavičky Kukyho

POSTUP :

1) najskôr si predkreslíme tvar tela na látku, ja som to robila od oka, predsa nič nie je dokonalé a presne rovné

2) potom som zošila na stroji telo, rúčky boli moc úzke tie som musela ručne

3) látka sa prevráti na druhú stranu, aby nebolo vidno švy

4) uprostred hlavičky Kukyho som vyšila ňufák, taký kadejaký, všetko je na vašej fantázií

5) po bokoch som zvolila ako očká biele gombíky, prišité takou istou niťou ako bol ňufák ( ružový )

6) Ryžu treba premiešať so sušenou levanduľou, ak nemáte, dostať ju kúpiť aj v lekárni, a naplniť telo Kukyho, ja som naplnila po krk a hlavu som vyplnila vatou, aby nebol príliš ťažký

7) vrch hlavy som zošila ručne, tzv. matracovým stehom

8) ušká bude nutné ušiť osobitne, po ušití prevrátiť ako telo, vyplniť vatou a prišiť ku hlave tiež, matracovým stehom

9) Kuky je hotový, vďaka ryži a levanduli má aj tretie využitie. Ak ho prihrejete v mikrovlne, funguje ako plyšové zvieratká na ohrievanie. Vhodné na prikladanie na bolestivé a unavené miesta, premrznuté kríže či nohy, alebo pri menštruačných bolestiach ( na prikladanie na bruško) . Levanduľa účinne bojuje proti nespavosti a zamedzí moliam a iným škodcom proti ničeniu odevu.

Tak ja držím už len palce pri výrobe Kukyho ! A nezabudnite ma potom označiť alebo aspoň poslať fotku, ako vyzerá ten váš ochranca Kuky :)

krásnu upršanú nedeľu prajem

s láskou

Vali

 

PS: tu je film Kuky se vrací , nepozerám veľmi filmy, ale tento ma úplne dostal. Je skutočne krásny a poučný. A ako sa hovorí vo filme : " Kto povedal, že dospelí sú na hračky starí ?"

Trailer


40 views0 comments
bottom of page