top of page

Ak sa niekto pýta, prečo som sa dobrovoľne rozhodla nenakupovať, tu je odpoveď #vsetkomam . Inšpiráciu na nenakupovanie oblečenia mám od @zuzstories , ktorá prvýkrát počas svojej výzvy vydržala 9 mesiacov. V pláne mala 6 mesiacov, ale nakoniec sa "hecla" na celých 9 mesiacov bez nakupovania. Ako sa cítila ? Oslobodzujúco. Našla farby, ktoré skutočne miluje. Vyrobila kúsky oblečenia, ktoré by bez výzvy nikdy neuzreli svetlo sveta. Inšpirovala ma a ja som si povedala, že na začiatok 3 mesiace bez nakupovania zvládnem. V situácií, ktorá teraz vládne, to bude o to jednoduchšie.

Ako zvládnuť nenakupovanie ?

Po roku som oprášila môj šijací stroj, ktorý som si kúpila na 21 narodeniny. Vtedy som mala veľké plány, ako si ušijem sukne a šaty. Po treťom dni, kedy som sledovala návody, ako navliecť niť, som to vzdala. Prešila som občas niečo, čo potrebovalo prešiť, ušila som pár DIY projektov a hračiek a tam to skončilo. Moje sny o vlastnoručne ušitých šatách. Teraz, nemám dôvod odkladať to na neskôr. Výzva #vsetkomam udeľuje výnimku

- výrobe a šitiu vlastného oblečenia , prípadne štrikovaniu

- prešívanie

- DIY projekty z aktuálneho oblečenia, ktoré máme v šatníku

Rady, ktorými sa inšpirujem pri nenakupovaní :

- písať si zoznam oblečenia a značiek, ktoré by som si chcela kúpiť

- odkladať si bokom peniaze, ktoré by som utratila za kúpené oblečenie

- oblúkom sa vyhýbať sekáčom a výpredajom

- rozkričať to verejne, pochváliť sa na Instagrame, blogu ...

Posledných pár mesiacov som sa začala intenzívnejšie venovať téme minimalizmu a udržateľnosti, začala som premýšľať nad tým čo kupujem ( aké farby, materiál, vzor ) a mám dobrý pocit z tejto výzvy, pretože sa konečne budem zameriavať na značky, ktoré podporujem.

Ak máš chuť zapojiť sa, začni dnes a rozkrič to verejne s #vsetkomam


19 views0 comments
bottom of page