top of page

Klíčky, výhonky, púčiky. Tieto pojmy vo mne evokujú jar. Prišlo teplo a zem sa začína opäť prebúdzať k životu, bez ohľadu na chaos, ktorý medzi nami momentálne prebieha. Planéta sa očisťuje a možno, ktovie, tento rok budú aj plody z jej darov chutiť lepšie.

Ja som klíčila v zaváraninovej fľaši, z čoho vyplýva, že to aktuálne neviem potvrdiť. Redkvičkové klíčky boli aj napriek tomu vynikajúce. Okrem skvelej štipľavej chuti obsahujú nespočetné množstvo minerálnych látok, vitamínov a bielkovín, ktoré v tomto období potrebujeme. Na jednom blogu som čítala peknú myšlienku o klíčkoch a ich energií :

"Predstavte si, že jeden malý klíčok, má v sebe toľko energie, že z neho vyrastie veľká chutná zelenia."

na klíčenie potrebujeme :

- klíčiaciu misku alebo zaváraninovú fľašu

- semiačka, strukovinu ...

- obväz, gázu, bavlnenú látku a gumičku alebo špagát na previazanie fľaše

Veľmi dôležité pri klíčení je preplachovanie semienok alebo klíčkov, inak sa vám zaparia a začnú plesnivieť. Ja som redkvičky premývala 3x denne a vyklíčili za 4 dni.

Použila som pomôcku, ktorú som našla pri googlení, tabuľku s jednotlivými plodinami, dĺžkou namáčania, počtom preplachovania a dĺžkou klíčenia.

Klíčky sú veľmi chutné samotné, ako príloha, do smoothie, alebo na čerstvý chleba.


38 views0 comments
bottom of page