top of page

Absolútne tabu !

Hovoriť o sekáčoch na verejnosti, to sa nerobí. Nedajbože sa niekto dozvedel, že máš tričko z druhej ruky.

Všímate si niekedy absurdné kontrasty, ktoré sa nám dejú v živote ?

To čo bola hanba, je momentálnym trendom.

Palec hore, takýmto trendom. Ak myslíš ekoisticky, určite predpokladáš, že ak si teraz z teba uťahujú, o pár rokov budeš s najväčšou pravdepodobnosťou

" šéfom eko trendov ".

Úprimne ma teší, že téma sekáče pripadla mne. Pretože :

1) som zapojená vo výzve #vsetkomam

2) sekáče sú moja slabosť

Uvedomujem si,

že nepatrím do skupiny "šopaholikov" , ktorí nakupujú každý týždeň/mesiac a ich skrine sú preplnené handrami.

Popravde som typ človeka, ktorý rád nakupuje, ale výhodne. Čo má niekedy svoje nevýhody. Pretože nakúpite oblečenie, ktoré vám nie úplne vždy treba. Nie všetko čo je v zľave, nutne potrebujete.

Toto pravidlo platí pri všetkom.

Nie vždy a všetko dostať v secondhandoch. Ale dokážete v nich nakúpiť celkom slušné kúsky, na ktorých ušetríte nie len kopec peňazí, ale aj planétu.

" Každý rok nakúpime celosvetovo viac ako 80 miliárd kusov oblečenia. Módny priemysel je druhým najšpinavším priemyslom na svete a spôsobuje 10 % celosvetových emisií uhlíka. Pritom až 95 % všetkých odpadových textílií môže byť znovu recyklovaných. " píše denník finreport.sk

Na výrobu jedného trička sa v priemere spotrebuje okolo 2 700 litrov vody.

Ak už niečo nakúpiť, tak uvedomelo. V poslednej dobe som začala praktizovať pri výbere oblečenia v sekáčoch praktiku SLEDOVANIA VISAČIEK A ZLOŽENIA MATERIÁLOV. Takto som napríklad natrafila na vlnenú čiapku Dana beanies v Humane, ktorá bola ešte s visačkou. Handmade bavlnené čiapky, ktoré vyrábajú na Bali. K čiapke bol pripojený jej príbeh, o tom, ako vyrábajú čiapky, z čoho sú šité a ako sa mám o ňu správne starať. Tak toto mi príde skutočne fair.

MOJE OBĽÚBENÉ SEKÁČE

1) HUMANA - dostupný sekáč, ktorý má reťazce po celom Slovensku. Niekedy tam viete uloviť celkom slušné kúsky. Napríklad handmade čiapku Dana beanies

2) SHANDORAVA.SK ( alebo sekáč na 3.poschodí Klinec ) , odtiaľ mám väčšinu oblečenia

INTERNETOVÉ SEKÁČE

1)bazos.sk kopec vecí som kúpila, alebo predala cez BAZOS. V mobile mám aplikáciu a jednoducho a rýchlo viem nahodiť inzerát, alebo si ho pozrieť. Takto naposledy som kúpila na bazoši ROXY zimnú bundu, ktorá bola úplne nová ( zaplatila som za ňu 20€ ).

Pamätajte, že robiť veľké zmeny a obrovské očistky šatníku nikomu neprospieva. Zmeny robte postupne. Najskôr roztrieďte šatník, podarujte nepotrebné. Prešívajte, opravujte, recyklujte.

A ak predsa budete nutne potrebovať nové tričko vo výpredaji, zamyslite sa, či skutočne 2700 litrov vody stojí za to.


26 views0 comments
bottom of page