top of page



Plnená paprika s paradajkovou omáčkou mi pripomína návštevy u babky. Priznám sa, že kombinácia plnenej papriky a paradajok nebolo zrovna moje najobľúbenejšie jedlo, ale pred pár dňami som si na tento recept spomenula a chcela som si ho pripraviť. Na vegánsky spôsob.

Recept dopadol výborne !

Navyše je to skvelá lacná alternatíva. Použila som sójový granulát, ktorý obsahuje až 50g bielkovín na 100g a jeho cena je 0,50€ .

Sýte, zdravé a chutné !

POTREBUJEME



- 1 ks balenia pasírovaných paradajok ( ja som použila Coop Jednota , najlacnejšie v papierovom obale )

- 1 ks balík sójový granulát

- 1 PL sójová omáčka a bio bujón ( nemusí byť ale dodá granulátu chuť ) ak máte domáci zeleninový vývar

- menšiu šálku uvarenej guľatozrnnej ryže

- papriky 4-5 ks

- 1 ks cibuľa

- 2-3 strúčiky cesnaku

- soľ, korenie, škoricu, klinček, cukor

- bobkový list

- 3-4 veľké varené zemiaky ( alebo knedľu ) ako ste zvyknutí

POSTUP



Uvaríme si ryžu. Sójový granulát zalejeme 0,5 l zovretej vody, pridáme 1 PL sójovej omáčky a trošku bio bujónu alebo vývaru a necháme odstáť - približne 5-10 minút. Predhrejeme si rúru na 180 C .

Papriky si vydlabeme a budeme plniť. Ryžu a sójový granulát zmiešame dokopy, pridáme ku zmesi cibuľu a pretlačený cesnak, trošku okoreníme.

Naplníme papriky a poukladáme ich do zapekacej misky. Pečieme v rúre odkryté 45 minút.

Medzitým si pripravíme omáčku. Pasírované par


adajky nalejeme do stredne veľkého hrnca, pridáme bobkový list. Necháme prejsť varom. Pocukríme a pridáme škoricu, klinček, soľ a korenie.

*V druhom hrnci si uvaríme zemiaky, ak máme knedlík nemusíme.

Po dopečení papriky vyberieme a poukladáme ich do paradajkovej omáčky, necháme zovrieť omáčku a odstavíme. Podávať môžme s čerstvým tymiánom.

Dobrú chuť



81 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page