top of page



Vyrábať si vlastnú kozmetiku je alchýmia pre mnohých z nás. Aj pre mňa. Pred výrobkami na tvár, telo, vlasy mám veľký rešpekt, pretože úprimne, stačí jeden X a krásne pestované vlasy, či nechty sú v čudu. Prvý plán, ktorý nevyšiel podľa mojich predstáv bolo vyrobiť žihľavový tekutý šampón. Namiesto 100% olivového mydla alebo inak aj kastílskeho mydla, som použila mydlo olivové ( olivové mydlá v obchode nie sú 100% olivové, len s prídavkom ).

Prvý, ani druhý pokus mi nevyšiel a vlasy ostali tvrdé a načechrané, akoby som ich tupírovala celú noc. Tuhý šampón bude vyrábať šikovná Miška, takže som sa rozhodla upustiť od tekutého šampónu a vymyslela som vyrobiť prírodný dezodorant.

Prišlo mi to celkom vhod, pretože stará Rexona mi akurát došla. Zbohom Rex, v budúcom živote, odo dneska si vyrábam zásadne vlastný.

RECEPT NA DOMÁCI DEZODORANT

- 100 g kokosového oleja ( najlepšie v bio kvalite, predsa je to vaša pokožka )

- 10 kvapiek esenciálneho oleja ( levanduľový alebo tea tree oba pôsobia hojivo a upokojujúco, najmä pri čerstvo oholenej pokožke )

- 50 g jedlej sódy

- 50 g zemiakového škrobu

POSTUP

Všetky nádobky a pomôcky opláchneme vriacou vodou. Vo vodnom kúpeli si roztopíme kokosový olej, vmiešame esenciu, pridáme sódu a škrob. Dobre vymiešame, naplníme nádobky na dezodorant a po stuhnutí môžme aplikovať.

TIP: nádobky môžu byť sklenené, plastové, alebo pôvodný obal zo starého dezodorantu - len nezabudnite poriadne dezinfikovať

VÝHODY

- cena a dostupnosť surovín na výrobu

- domáca kozmetika ( viete, čo všetko bolo použité )

- šetrná k životnému prostrediu

- bez zbytočných obalov

- netestovaná na zvieratách


Kávový peeling a žihľavový oplach. Sú to klasiky, ktoré poznajú mnohí z nás, ale kto nie, tak pripájam základné recepty

ZÁKLADNÝ RECEPT NA KÁVOVÝ PEELING

POTREBUJEME

- kávu, napríklad tú, ktorá vám zostala po dopití zrnkovej kávy

- kokosový olej

- voňavé korenie alebo bylinku ja som použila škoricu - dobrá na prekrvenie, ale výborná je aj levanduľa ( môže nemusí byť )

POSTUP

Vymiešame si z kávy a kokosového oleja tuhú kašu. Ak používame kávu, ktorá nám zostane po pití kávy, budeme musieť primiešať do zmesi trošku nepoužitej mletej kávy, pretože zmes by bola vodnatejšia. Používame na tvár a na telo.

VÝHODY

- odstraňuje odumreté kožné bunky a zabraňuje zapchávaniu pórov

- používaním získa pokožka mladší a hladší vzhľad

- detoxikuje telo od nežiadúcich látok, ktoré sa dostávajú von cez pokožku

- čistí pokožku, vďaka čomu umožňuje lepšie vstrebať účinky výživných krémov

- spevňuje a prekrvuje pokožku

- zabraňuje zapaľovaniu a zarastaniu chĺpkov

ŽIHĽAVOVÝ OPLACH NA VLASY

- zastavuje vypadávanie vlasov

- obnovuje zdravý rast vlasov

- dôkladne čistí pokožku hlavy

- kompletne vyživuje vlasy

AKO SI VYROBIŤ OPLACH

Hrsť listov čerstvej alebo sušenej žihľavy uvaríme v 5l vody. Odstavíme z platničky a necháme luhovať 15 minút. Scedíme od žihľavy a opláchneme už umyté vlasy.

ŽIHĽAVA DVOJDOMÁ A JEJ ÚČINKY

Obsahuje provitamín A, B- komplex, C,D,K, vápnik, horčík, železo, podporuje imunitu, zlepšuje náladu, detoxikuje, čistí a tvorí krv, odkysličuje, podporuje trávenie.

Pomáha pri reume, bolesti krížov, zápaly nervov, problémy s pečeňou, žlčníkom, žalúdočných vredoch, prechladnutí, pri problémoch s vyrážkami, ekzémoch, plesniach či vypadávaní vlasov.

-


61 views0 comments

Comments


bottom of page